رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10Reviewed by 021-28423838 on Jul 30Rating: 5.0رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10

در این مقاله ما کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل در خدمت شما کاربران گرامی هستیم با مقاله آموزشی رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10.

ویندوز 10 اخرین نسخه از سری های ویندوز است که توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده و بعد از ان مایکروسافت نسخه جدیدی منتشر نکرد و اعلام کرد که این نسخه را به صورت مداوم به روز رسانی خواهد کرد نسخه 10 ویندوز دارای باگهایی است که مایکروسافت بعد از هر بروز رسانی این باگها را رفع می کند .

یکی از بزرگترین این باگها غیر فعال شدن بخش تنظیمات در ویندوز ده می باشد . بخش تنظیمات یکی از مهمترین بخش ها در ویندوز می باشد و عملا بدون دسترسی به این بخش انجام بسیاری از کار ها برای کاربران غیر ممکن خواهد شد و استفاده از ویندزو بدون این بخش عملا امکان پذیر نیست.

بخش تنظیمات فقط در ویندوز 10 تعبیه شده و بسیاری از تنظیماتی که ما نیاز به انجام انها در ویندوز داریم نیز در این بخش قرار داده شده و دسترسی نداشتن به این بخش یک مشکل بزرگ در ویندوز تلقی می شود.

با توجه به نکات گفته شده اکنون ما کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل بصورت تصویری و مرحله به مرحله به تشریح و آموزش رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 می پردازیم .

هنگامی که تنظیمات ویندوز 10 کار نمی کنند. مشکل شامل یکی از چندین حالت زیر است.

  • تنظیمات باز نمی شود.
  • تنظیمات بعد از باز شدن کار نمی کنند.
  • با کلیک بر روی نماد تنظیمات برنامه فروشگاه به جای تنظیمات باز می شود.

نکته: این مشکل اغلب بعد از بروزرسانی ویندوز رخ می دهد.

علت عدم کارکردن تنظیمات ویندوز

اگر ویندوز 10 شما  اخیراً بروزرسانی شده باشد،اشکال در فایل بروزرسانی یا ناسازگار بودن بروز رسانی با سیستم شما است.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون به صورت بی سیم

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10

1.قبل از انجام هر کار دیگری رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.این کار اغلب مشکلات مربوط به سیستم عامل را رفع می کند.

تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 1


2.روش های مختلفی را برای باز کردن تنظیمات امتحان کنید.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

  • ابتدا گزینه Start  (آرم Windows) را در قسمت پایین سمت چپ صفحه نمایش خود کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.تنظیمات باید باز شود اگر این روش کار نکرد.منوی استارت را باز کنید و Settings را از فهرست انتخاب کنید.
  • روش دیگر انتخاب نماد جستجو (ذره بین) در قسمت پایین سمت چپ صفحه نمایش خود است و سپس Settings  را تایپ کنید.هنگامی که گزینه Settings در لیست نتایج ظاهر می شود.آن را انتخاب کنید تا تنظیمات باز شود.
  • میانبر صفحه کلید تنظیمات Win + I است.به عبارت دیگر کلید های ویندوز و کلید I در صفحه کلید خود را همزمان فشار دهید.تنظیمات باید باز شود.
  • همچنین می توانید در نوار وظیفه روی نماد Action Center (در قسمت پایین سمت راست صفحه) کلیک کرده و در مرکز اقدام ، All Settings را انتخاب کنید.

اگر هر یک از این روشهای بالا کار نکرد.در تنظیمات ویندوز گزینه Update & Security> Troubleshoot را انتخاب کنید.تا به صورت اتوماتیک مشکل شما را بررسی کند.

تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 2


3.ممکن است فایل های ویندوز پاک یا خراب  شده باشد.با یک دستور فایل های سیستمی را بررسی کنید.در بخش جستجوی منوی استارت cmd را تایپ کنید.از لیست Command Prompt را انتخاب کنید.در صفحه باز شده sfc / scannow را تایپ کنید.سپس Enter را بزنید.پس از اتمام بررسی فایل های ویندوز سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا تنظیمات کار می کند یا خیر.

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 3


4.نرم افزا Troubleshooter Windows Update را دانلود و اجرا کنید.هنگامی که روی لینک کلیک می کنید.کادر محاوره ای Save As باز خواهد شد.فایل را ذخیره کنید.پس از ذخیره کردن فایل آن را باز کرده و مراحل خطایابی را طی کنید.پس از اتمام عیب یابی سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا تنظیمات اکنون به درستی کار می کند یا خیر.

نکته:برای اجرای troubleshooter باید با اکانت مدیر وار سیستم شده باشید.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 4


5تنظیمات را مجدداً نصب کنید.منوی استارت را باز کرده  cmd را جستجو و اجرا کنید.سپس دستور زیر را تایپ کنیدو کلید Enter را فشار دهید.

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$ ($ _. InstallLocation) AppXManifest.xml” eg

پس از پایان کار ویندوز را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا برنامه تنظیمات اکنون به درستی کار می کند یا خیر.

نکته:هنگامی که از این روش استفاده می کنید.در واقع تنظیمات ویندوز شما به حالت پیش فرض برمی گردد.

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 5


ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل – بخش اول

6.با استفاده از یک حساب کاربری جدید وارد سیستم شوید.مطمئن شوید که کاربر جدید دسترسی مدیر دارد.اگر در حساب جدید مشکلات قبلی را نداشتید از یوز جدید استفاده کنید.و اطلاعات خود را از حساب کابری قدیم به حساب جدید منتقل کنید.

برای ایجاد حساب کاربری جدید منوی استارت را باز کرده و cmd را تایپ کنید.بر روی Command Prompt کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.در cmd دستور net user newusername newpassword /add را تایپ کنید.(شما می توانید به جای “newusername” نام کابری مورد نظر خود و به جای “newuserpassword” رمز عبوری که می خواهید از آنها استفاده کنید را جایگزین کنید).کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

شما باید پیام command has been completed successfully را دریافت کنید تا بدانید که این فرمان با موفقیت به پایان رسیده است.در مرحله بعدی دستور زیر را تایپ کنید تا کاربر جدید به گروه مدیر اضافه شود. net localgroup administrators Admin /add سپس از حساب فعلی خود خارج شوید و وارد حساب کاربری جدید شوید.

تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 6


7.به عنوان آخرین راه حل ممکن است نیاز به نصب مجدد ویندوز 10 داشته باشید.

نکته:تمام اطلاعات و فایل های خود را از دسکتاپ،دانلود،و اسنادها به درایور بجز درایو ویندوز انتقال دهید.زیرا برای نصب مجدد ویندوز باید درایوی که ویندوز در آن نصب شده است به طور کامل پاک شود.

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 – 7

 


امیدواریم مقاله آموزشی رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز 10 از لحاظ کاربردی برای کاربران گرامی مفید واقع شده باشد و کاربران گرامی توانسته باشند با استفاده از این آموزش بخش تنظیمات را در ویندوز خود فعال کنند . متاسفانه غیر فعال شدن این بخش یکی از بزرگ ترین باگهای ویندوز ده است که معمولا بعد از اپدیت ویندوز اتفاق می افتد.

کاربران گرامی ماکهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل برای شما آموزش های بسیار مفید و کاربردی در بخش آموزش و زیر منو های آموزش ویدئویی و مقالات آموزشی قرار داده ایم که می توانید با رجوع به این بخش ها و بهره گیری از آموزش های موجود در آن اطلاعات بسیار مفید و کاربردی بدست اورید .

این بخش از سایت بسیار کاربردی برای کاربرانی می باشد که با کامپیوتر اشنایی دارند و نیاز به کمک های موردی دارند و یا به نحوی در پی پیدا کردن اطلاعاتی برای حل مشکلات خود هستند.

کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل  در کلیه زمینه ها اعم از تعمیرات لپ تاپ و سخت افزار های کامپیوتر و خدمات شبکه در خدمت کاربران گرامی می باشد . اگر نیاز به این سرویس ها داشتید می توانید به راحتی با مراجعه یه صفحه اصلی سایت و ثبت درخواست در اسرع وقت و سریعترین زمان مشکل خود را رفع کنید .

کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل همیشه و در تمامی ساعات شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل آماده یاری رساندن به کاربران گرامی می باشد.

مدیریت 28423838-021

نویسنده مدیریت 28423838-021

پست های بیشتر توسط مدیریت 28423838-021

به بحث بپیوندید 4 نظر

  • کامران گفت:

    با سلام لب تاپ من ویندوز ۱۰ است ولی هر کاری که میکنم تنظیماتش باز نمیشه روی تنظیمات کلیک میکنم آرم تنظیمات میاد ولی باز نمیشه لطفا جواب بدید

  • مهدی گفت:

    سلام
    بعد از تایپ در cmd این پیغام را می دهد
    you must be an administrator running a console session in order to use the sfc utility
    درحالی که یک اکانت بیشتر ندارد

ارسال نظر